Крепс завойовує серця азартних гравців своєю непередбачуваністю та динамікою. Ця гра панує в казино США та Європи, подарувавши кожному відвідувачеві хвилю емоцій, що переповнюють зал захопленням і розчаруванням. Традиційно супроводжується гучними криками й аккламацією, адаптованими культурою кожного закладу. Вона також знайшла своє місце в онлайн-казино на гроші, пропонуючи варіанти з віртуальними і справжніми дилерами. Новачкам радимо освоїти базові стратегії та правила, перш ніж занурюватися у світ крепсу.
Занурення в історію: крепс через століття
Кістки як елемент азартних ігор були відомі ще за часів Стародавнього Єгипту. Однак крепс, як ми його знаємо, бере свій початок 1125 року, коли сер Вільям із Тіра ввів у моду гру, що відображає ризик і невизначеність (Asart або Hazard). Походження назви "крепс" туманне і багатогранне. За однією з версій, назва виникла через те, що гравці часто влаштовували партії, сидячи навпочіпки просто на вулиці, і їх називали "crapauds" (жаби французькою).
У XIX столітті Бернар Ксав'є Філіп де Маріньї де Мандевіль збагатив традиційні правила крепсу, внісши нові елементи, і посилив популярність цієї гри в Новому Орлеані. Надалі, завдяки вдосконаленням Джона H. Вінна, у правила було внесено зміни, які урізноманітнили гру завдяки введенню додаткових видів ставок. Сучасні казино часто пропонують варіант міні-крепса, де брати участь можуть до дванадцяти осіб, і який грається за зменшеним столом.

Обладнання та приладдя для крепсу
Стіл для крепсу дизайнерськи оформлений: його краї облицьовані гумою, а поверхня вкрита тканиною з нанесеними позначеннями для розміщення ставок, а також вказівками на назви та коефіцієнти виплат. Типовий стіл для цієї гри містить центральну частину, де позначені можливі результати, і симетрично розташовані бічні частини, призначені для основних ставок. Залежно від розміру столу, він може вмістити до дванадцяти гравців з кожного боку. Міні-варіант столу передбачає наявність тільки одного з бічних полів.
У грі застосовуються спеціальні акрилові кубики з позначками чисел від одного до шести на кожній грані. Важливим елементом гри є кругла фішка Pucks, що має позначення ON і OFF на протилежних сторонах. Ставки робляться спеціалізованими фішками, а управління ігровим процесом на стандартному столі здійснюють чотири дилери.
У віртуальних версіях крепса роль дилера виконує комп'ютерний алгоритм, а результати кидків кубиків визначаються за допомогою генератора випадкових чисел. Деякі онлайн-казино також пропонують версії з живими дилерами та прямою трансляцією
Правила і ставки в крепсі
Фішки, які використовуються в крепсі, не мають фіксованого номіналу і називаються за кольором. Гравець сам визначає їхню вартість у межах встановлених столом обмежень. Індивідуалізований відтінок фішок для кожного учасника мінімізує ризик помилок під час розрахунків виграшів. Учасники мають можливість у будь-який час конвертувати свої фішки в готівку або жетони з фінансовим еквівалентом.

Процес гри в крепс
Усі охочі можуть приєднатися до гри на гроші в будь-який час, однак кидок кісток відбувається за певним порядком. Право на кидок передається учасникам у напрямку протилежному руху стрілок годинника. Гравця, який робить кидок, називають стрільцем. На початковій стадії гри стрілок зобов'язаний розмістити ставку на одній з основних ліній - Pass (Прохід) або Don't Pass (Не прохід). Для інших гравців така умова не є обов'язковою.
Стрільцю надається вибір із п'яти пар кубиків. Йому слід вибрати одну пару для кидка, кістки, що залишилися, прибираються. Після цього він повинен кинути кубики таким чином, щоб вони торкнулися дальнього краю столу. Якщо кидок не вдався, у гравця є ще одна спроба.
За суми чисел, що випали на кубиках, яка дорівнює 2, 3 або 12, ставки, зроблені на Pass, втрачають свою вартість. У той час як ставки на Don't Pass виявляються успішними, якщо випадає 3 або 12, але втрачають свою вартість у разі результату в 7 або 11, і залишаються активними у разі випадання суми в 2 очки. Після таких результатів ігровий процес поновлюється заново. Для всіх інших результатів гра переходить на наступний рівень, і дилер перевертає фішку Pucks, відображаючи сторону з написом ON. Тепер у гравців з'являється шанс робити додаткові ставки.
Сімка стоїть у центрі уваги. Під час першого кидка, якщо випадає число сім, ставки на Pass стають виграшними, тоді як інші учасники втрачають свої ставки. Однак у наступному раунді все змінюється: з випаданням сімки Pass втрачає, а Don't Pass забирає приз. Цей етап може містити кілька кидків і завершується з моменту випадання числа сім. Якщо під час старту сімка не була викинута, щоб здобути перемогу:
- Для Pass: необхідно отримати таку ж комбінацію, як і на початку, до того як з'явиться сім.
- Для Don't Pass: важливо викинути сімку до того, як буде повторена початкова комбінація.
Коли на дошці з'являється сімка, дилер заявляє: "Сім на вихід! Гру закінчено", що означає кінець поточного раунду. Після цього право кидка переходить до іншого учасника.
Варіанти додаткових ставок
На другому етапі гри в крепс, учасники мають можливість розміщувати різні додаткові ставки. Ці ставки можуть бути зроблені на різні результати і мають різні умови виплат. Нижче наведено таблицю з описом кожної з додаткових ставок та умовами їхньої оплати:
Тип ставки | Опис | Коефіцієнти виплати |
Велика 6 і Велика 8 |
Перемога, якщо випадає 6 або 8 до числа 7. |
1:1 |
Прихід/Не прихід |
Схожі на ставки Прохід/Не прохід, доступні в будь-якій фазі гри. |
1:1 |
Ставки на купівлю |
Перемога при числах 4, 5, 6, 8, 9, 10 до випадання 7. |
6 або 8: 6 до 5; 5, 9: 3 до 2; 4, 10: 2 до 1 |
Ставки на продаж |
Перемога, якщо 7 випадає до зазначених чисел. |
Схоже зі ставками на купівлю |
Ставка на місце для виграшу |
Перемога за 4, 5, 6, 8, 9, 10 до випадання 7. |
6, 8: 7 до 6; 5, 9: 7 до 5; 4, 10: 9 до 5 |
Ставки на важкий шлях |
Виграш при однакових числах (4, 6, 8, 10) до 7. |
4, 10: 7 до 1; 6, 8: 9 до 1 |
Поле |
Перемога за 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12; поразка за 5, 6, 7, 8. |
12: 3 до 1; 2: 2 до 1; інші: 1 до 1 |
Центральні ставки |
Ставки на певний результат наступного кидка. |
Різні коефіцієнти |
Основи стратегії ставок
Під час розробки тактик ставок важливо враховувати ймовірності різних результатів гри. Слід віддавати перевагу ставкам із найбільшою ймовірністю виграшу, що допомагає мінімізувати ризики та підвищує шанси на успіх.
Спираючись на ймовірності, можна вибирати ставки, які, хоч і обіцяють скромніші виграші, але пропонують менший ризик. Різні таблиці із зазначенням переваги казино у відсотковому вираженні можуть допомогти в орієнтуванні, які ставки будуть найбільш вигідними
Ігрові заклади та казино також встановлюють різні коефіцієнти виплат, адаптуючи їх на свою користь. Як результат, перевага може змінюватися залежно від обраної ставки та її умов.
Важливо пам'ятати, що стратегії постійного збільшення ставок не є довгостроково виграшними через встановлені ліміти й обмеження в казино, які перешкоджають постійному подвоєнню ставок після програшів.